Upravljanje kontinuitetom poslovanja
Status predmeta: Obavezan
Saznajte više o predmetu:
Predavači:
Ciljevi predmeta:
Ciljevi i sadržaj predmeta izrađeni su i usklađeni s European e-Competence Framework, V.3.0.
Temeljni cilj predmeta je upoznati polaznike s potrebom uspostave sustava upravljanja kontinuitetom poslovanja (Business Continuity Management System – BCMS) i njegovom ICT komponentom, naučiti ih pripremiti takve poduhvate, koristiti norme (standarde) i metode njegovog razvoja, načine implementacije, primjene i provjere takvih sustava. Realizira se kroz slijedeće podciljeve i logičke cjeline:
• razumijevanje značaja uspostave BCMS-a, prepoznavanje opasnosti od prekida poslovanja, osobito ključnih poslovnih procesa i ICT potpore, na poslovanje tvrtke,
• upoznavanje s različitim pristupima uspostavi BCM sustava ( DRI, BCI, BSI, ISO i dr.) i prepoznavanje životnog ciklusa takvih sustava
• upoznavanje s načinima razvoja pojedinih faza BCMS-a
• BIA analize (Business Impact Analysis), upravljanja BCM rizicima, oblikovanja strategije BCMS-a, izrade planova BCMS-a, uvježbavanja BCMS-a, procjenjivanja i testiranja BCMS-a i razvoja kulture BCMS-a,
• upoznavanje s načinom razvoja BCMS-a u skladu s njegovim životnim ciklusom, osobito primjenom norme ISO/IEC 22301, upoznavanje s ICT potporom takvim sustavima – procjenom spremnosti ICT-a za BCM, određivanjem kritičnih ICT resursa, procjenama rizika ICT potpore, izradom ICT strategije za BCMS, strukturiranjem i arhitekturom ICT opreme za BCMS,
• upoznavanje s načinom razvoja zrelosti BCMS-a, razvojem kompetencija za takve sustave, osobnim certifikacijama u ovom području i certifikacijom cjelokupnog sustava i
• upoznavanje s praksom i primjenom BCMS-a, naročito podržanih suvremenim informacijsko – komunikacijskim tehnologijama.
Stečeno metodološko znanje primjenjuje se u radionicama u kojima se rješavaju pojedina specijalistička pitanja i izabiru najbolja BCMS rješenja.
Ishodi učenja:
Na razini programa:
- Primijeniti iskustva dobre prakse prilikom uspostave sustava informacijske sigurnosti u poslovnom/ informacijskom sustavu.
- Definirati, osmisliti i primijeniti strategiju uspostave sustava informacijske sigurnosti.
- Uspostaviti i primijeniti planove i procedure za osiguranje informacijske imovine, uključujući i planove oporavka, u skladu s međunarodnim normama, zakonskim aktima i iskustvima dobre prakse.
- Ustrojiti i provoditi provjere sustava informacijske sigurnosti (audite) upotrebom odgovarajućih metoda i postupaka, s ciljem osiguravanja sukladnosti sustava informacijske sigurnosti sa sigurnosnim planovima i procedurama, politikama, međunarodnim standardima, zakonskim i internim aktima poslovnog sustava.
- Uspostaviti i provoditi učinkovit trening za podizanje znanja i svijesti o informacijskoj sigurnosti s ciljem provođenja usvojenih sigurnosnih politika i procedura.
- Uspostaviti i unaprjeđivati ciklus planiranja – uspostave – provjere – i – korekcije sustava informacijske sigurnosti.
- Nadgledati i koordinirati životnim ciklusom informacijske sigurnosti koji uključuje planiranje, nabavu, razvoj, održavanje, vrednovanje i zamjenu sigurnosne infrastrukture.
- Kritizirati i opravdati odluke iz područja informacijske sigurnosti prema ključnim dionicima (uprava, zaposlenici, klijenti, institucije državne uprave).
Na razini predmeta:
- Razumijevati i analizirati značaj uspostave sustava upravljanja kontinuitetom poslovanja,
- Poznavati i primijeniti metode i prakse inicijalizacije poduhvata upravljanja kontinuitetom poslovanja, identifikacije ključnih poslovnih procesa, događaja koji mogu prekinuti poslovne procese, načina izrade i implementacije takvih planova, kao i njihovog testiranja,
- Prepoznati opasnosti od posljedica prekida poslovanja, necjelovitih rješenja, nedovoljne izobrazbe poslovodstva i vlasnika poslovnih procesa
- Analizirati primjere iz prakse primjenom BCMS-a, naročito podržanih suvremenim informacijsko – komunikacijskim tehnologijama.
Kolegij podržava sljedeće e-kompetencije prema European e-Competence okviru:
- A2 K6 ICT standardi informacijske sigurnosti
- D1 K2 Utjecaj zakonskih uvjeta na informacijsku sigurnost
- E3 K1 Primijeniti metode procjene rizika uzimajući u obzir organizacijske vrijednosti i interese
- E8 K3 Kritični rizici u upravljanju informacijskom sigurnošću
- A2 S5 Predvidjeti i smanjiti ranjivosti od potencijalnih uzroka prekida poslovanja
- D1 S4 Predvidjeti potrebne promjene u organizaciji te izraditi planove u cilju poboljšanja informacijske sigurnosti
- E8 S2 Analizirati kritičnu imovinu tvrtke i prepoznati prijetnje i ranjivosti
- E8 S7 Provoditi plan oporavka sustava u slučaju kriznog stanja
Sadržaj kolegija dijelom odgovara i sljedećim stručnim certifikatima:
- DRII CBCP Certified Business Continuity Professional